Strony

piątek, 15 października 2010

Zdrowo i różowo, czyli rzodkiewka

Przy okazji  akcji "Różowy tydzień", którą popieram również na tym blogu, zastanowiłam się w jakiej formie funkcjonuje kolor różowy w moim gotowaniu.
I doszłam do wniosku, że głównie pojawia się w dodatkach.
Nie jest dominującym kolorem całej potrawy, jeśli już to tylko w wersjach buraczanych.
A jednym z takich różowych dodatków są u mnie rzodkiewki - urocze, chrupiące kuleczki, dawniej będące synonimem wiosny (jako nowalijki). Teraz praktycznie są dostępne w sprzedaży  przez cały rok.

Rzodkiewka zawiera niewielkie ilości różnych witamin: C, PP, B1, B2, A.
Nieomal w komplecie zawiera składniki mineralne. 
Bardzo dobrze wpływa na ukrwienie organizmu, a szczególnie mózgu.
Jest polecana w diecie chorób reumatycznych oraz dla odchudzających się.

Zjadam rzodkiewki pogryzając w całości do kanapek  



pokrojone w talarki lub posiekane w kostkę


8 komentarzy:

  1. Tez lubie rzodkiewki do kanapek i do twarozku. Szkoda tylko, ze nie mam juz dostepu do rzodkiewek, ktora wysiewala moja Mama. Uwielbiam zbierac rzodkiewki.

    OdpowiedzUsuń
  2. rzodkiewki kocham. i będę tęskniła za latem;) bo te, które można kupić przez cały rok w marketach czy sklepach jakoś mało "rzodkiewkowe" są jak dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodatek rzodkiewki do kanapek lub twarożku ubarwia ich smak :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzodkiewki już same w sobie są wspaniałe a jako dodatek zawsze wydobywają coś co mogę nazwać głębią smaku :) Oczywiście,że są różowe ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak się dobrze zastanowić to naprawdę trudno wymyślić coś różowego do jedzenia. Ale rzodkiewki jak najbardziej, moja Córka akceptuje na kanapkach jedynie "różowe kropki". Pozdrawiam serdecznie - muffingirl

    OdpowiedzUsuń
  6. ale mi narobiłaś ochoty na świeże pieczywo własnej roboty z serkiem, rzodkiewką i szczypiorkiem

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój syn mówi na taką zupę - Zupka dla chorych, bo przygotowuję ja wtedy gdy dopadnie go jakieś choróbsko :)

    http://wrotkaonline.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajna ta zupa trochę taka jak w przedszkolu podawali. Tylko pewnie jest lepiej doprawiona.

    OdpowiedzUsuń