Strony

niedziela, 19 lutego 2012

Ciastka czekoladowe

Kiedy Bea po raz kolejny zaprosiła nas do udziału w Czekoladowym Weekendzie 2012, w pierwszej chwili z żalem pomyślałam, że mnie ta przyjemność ominie. Tak mi w głowę weszła ta czekolada (której nie powinnam jeść w ogóle), że zupełnie zapomniałam o kakao. Na szczęście Bea mi o przypomniała o tej formie czekoladowego smakołyku. I dzięki temu mogę wziąć udział w akcji z czekoladowymi ciastkami*


Ciastka czekoladowe
Składniki:
- 1 łyżka kakao
- 2 łyżki gorącej wody
- 225g mąki pszennej z pełnego przemiału
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 175g niskotłuszczowej margaryny
- 75 g cukru
- 3 rozmącone jajka
- 3 łyżki chudego lub półtłustego mleka

Wymieszać kakao z gorącą wodę na gładką masę. Przesiać mąkę i proszek do pieczenia.Połączyć z masą kakaową, tłuszczem, cukrem, jajkami i mlekiem. Wyrabiać ciasto drewnianą łyżką na gładką masę. Włożyć do lekko nasmarowanej tłuszczem i wyłożonej papierem do pieczenia formy o wymiarach 23x28 cm. Piec w temperaturze 180 C przez 25-30 minut. Wystudzić przed wyjęciem z formy. Pokroić na 20 kawałków.

Robiłam je pierwszy raz i pewnie teraz zamieniłabym cukier na miód lub syrop klonowy. Ale nie piekę ciast od czasu ujawnienia się skłonności mojego organizmu do cukrzycy, więc nic dziwnego, że jeszcze się nie rozpatrzyłam co i jak w tym temacie.

 


* źródło przepisu:



3 komentarze: