Strony

piątek, 9 stycznia 2015

Pasta z białej fasoli

Co prawda często słyszę, że powinnam ograniczyć pieczywo do minimum, ale jeszcze do takiego etapu nie doszłam.

Składniki (z minimalnymi zmianami):
- 250 g białej fasoli (może być z puszki)
- 3 ząbki czosnku
- plasterek czerwonej papryki (oryginalnie 1/2 papryczki chili)
- 2 łyżki soku z cytryny
- 3 łyżki oliwy z oliwek
- sól, pieprz
- szczypiorek (lub natka pietruszki)
- po 1 łyżeczce uprażonego sezamu i siemienia lnianego 

Ugotowaną, osączoną fasolę, posiekaną papryczkę i zmiażdżony czosnek zmiksować na gładką masę razem z oliwą, sokiem i przyprawami.Gotową pastą smarować pieczywo, posypać zieleniną i prażonymi ziarenkami.



Swoje pasty przygotowali także:

Przepis pochodzi z tej  książki

7 komentarzy:

  1. Oj, ograniczanie pieczywa...
    A w ogole mozna przetrwac dzien bez solidnej pajdy chleba? Najlepiej takiego na zakwasie... ;)
    Bardzo lubie fasolowe pasty - szybke, latwe i pyszne!
    :)
    Dziekuje za kolejne wspolne kucharzenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można przetrwać - niestety. Dla mnie niestety, bo wychowałam się na takim prawdziwym chlebie z prywatnej piekarni. Doszłam już do dni, kiedy praktycznie obywam się bez pieczywa, szczególnie, że to zalecane dla diabetyków nie za bardzo mi smakuje.
      Ja również cieszę się ze wspólnego kucharzenia, mam nadzieję, że w tym roku będę częściej brała udział :)

      Usuń
  2. Bardzo mi się się podoba ta pasta, tak jak pisałam już u Zuzi, uwielbiam białą fasolę, więc to pasta w sam raz dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety muszę trochę uważać ze strączkowymi ze względu na trzustkę tym razem (jak nie kijem go to pałką :). Ale od czasu do czasu jednak lubię zjeść fasolkę.

      Usuń
  3. Prezentuje się apetycznie. Nigdy nie jadłem więc muszę coś takiego przygotować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prezentacja jest trudna w przypadku masy fasolowej :), ale smak ma specyficzny.

      Usuń
  4. Biała fasola to mój ulubiony strączek obok ciecierzycy. Pasty z niej przygotowane są przepyszne, często kręcę podobną, tylko dodaję do niej natkę pietruszki i papryczkę chilli (albo płatki). Dziękuję za wspólne gotowanie :)

    OdpowiedzUsuń